“Bij Vaart in Zorg doet context ertoe! ”

Stichting Vaart in Zorg

Vaart zz 127
9401 GL Assen

06 26 68 51 00

06 51 12 54 51

info@vaartinzorg.nl

KvK: 84616725

“Jane”

Vertrouwenspersoon cliënten

Mijn naam is Jane en ik ben de cliëntvertrouwenspersoon. Je kunt met mij in gesprek als je het niet eens bent met de zorg die je krijgt en je komt er niet samen uit met je begeleider(s).

Ik kan je ondersteunen bij:

  1. Problemen met de begeleiding
  2. Klachten over de zorg die je krijgt
  3. Vragen over jouw rechten als cliënt en de regels van de zorgaanbieder

Dit kan ‘bijvoorbeeld’ zijn als:

  • De begeleiding niet goed naar je luistert;
  • Er ruzie is met de begeleiding of als je bang of boos bent;
  • De begeleiding niet op een juiste manier met jou omgaat;
  • Jij op jouw woonplek je onveilig of bang voelt doordat er geweld, ruzie, bedreigingen, pestgedrag, discriminatie of ongewenste seksuele handelingen heeft plaatsgevonden;
  • Je niet goed begrijpt wat de regels inhouden of wat de begeleiding tegen je zegt;
  • Je iets hebt meegemaakt en dat durf je niet met de begeleiding te bespreken;
  • Je een klacht wilt indienen over de begeleiding of de zorg die je krijgt.

Tijdens ons gesprek zal ik naar jouw verhaal luisteren en je ondersteunen om voor jezelf op te komen. Alles wat je aan mij vertelt, wordt niet aan anderen doorverteld. Alleen als jij mij daar toestemming voor geeft.

Afspraak maken

Stuur een e-mail naar jane@positivebalance.nl om een afspraak te maken of laat de begeleiding mij een berichtje sturen. Ook jouw ouders of wettelijke vertegenwoordiger(s) mogen met mij contact opnemen.

“Jane”

Vertrouwenspersoon medewerkers

Mijn naam is Jane en ben gecertificeerd vertrouwenspersoon. Als vertrouwenspersoon ondersteun ik medewerkers die te maken hebben gehad met ongewenste omgangsvormen of integriteitskwesties binnen de organisatie, een hoge werkdruk ervaren of zich niet gewaardeerd voelen. Ik sta voor je klaar als er een situatie heeft plaatsgevonden waar jij je onprettig voelde en je dit liever niet met je leidinggevende of een collega bespreekt. Je kunt mij op vertrouwelijke basis benaderen voor een luisterend oor, advies en bijstand. Onder ongewenste omgangsvormen wordt verstaan:

  • Discriminatie
  • (Seksuele) intimidatie
  • Agressie
  • Geweld

Naast opvang en begeleiding is het mogelijk dat ik aansluit bij teamvergaderingen voor informatie, voorlichting en advies op het gebied van ongewenste omgangsvormen.

Stuur een e-mail naar jane@positivebalance.nl om een afspraak te maken.

Klachtenprocedure Vaart in Zorg

Ieder persoon die met Vaart in Zorg te maken heeft, kan een klacht hebben over datgene wat hij/zij (heeft) mee(ge)maakt in relatie tot Vaart in Zorg.

Een klacht is een uiting van ontevredenheid. Deze ontevredenheid kan gebaseerd zijn op goede gronden, misverstanden of misschien ook op onjuiste gronden en veronderstellingen. Wat het ook is, het is voor ons belangrijk dat jouw ontevredenheid wordt weggenomen, dat misverstanden worden opgelost en dat we actie kunnen ondernemen wanneer jouw ontevredenheid is gebaseerd op juiste gronden. Daarmee kunnen we de kwaliteit van onze zorg en dienstverlening alleen maar verbeteren.

Als jij een klacht hebt over de Vaart in Zorg, blijf dan niet zitten met jouw ontevredenheid, maar stel dit aan de orde. De wijze waarop dit kan, is uitgewerkt in deze klachtenprocedure, zodat jij weet hoe je een klacht bespreekbaar kan maken en weet wat daar vervolgens mee gebeurt.

Voor de personen waarover wordt geklaagd, is het ook van belang te weten hoe we op zorgvuldige wijze met klachten omgaan en wat er van hen wordt verwacht. Deze klachtenprocedure geeft dus ook duidelijkheid voor de personen die betrokken zijn bij de feiten in relatie tot de klachten.

Wil je meer informatie?

Op www.klachtenportaalzorg.nl staat meer informatie over hoe je een klacht kunt oplossen en hoe de klachtencommissie werkt.

De brochure “Ontevreden over de geleverde gezondheidszorg?” van de Inspectie voor de Gezondheidszorg is te downloaden via www.igz.nl. Je kunt zoeken op ‘ontevreden’.

Heb je vragen over zorg en dwang dan kan je een cliëntenvertrouwenspersoon vinden op www.Quasir.nl of bellen met 085 – 48 74 012. Je kunt ook mailen naar cvp@quasir.nl.

Scroll naar top